keskiviikko 8. heinäkuuta 2015

Testissä Polarin asiakaspalvelu

Yksi mieleenjäävimpiä näkemiäni myyntilauseita oli kirpputorilla myytävässä nauhurissa ollut kyltti: "ei toimi, muuten ehjä".
Erään suomalaisen matkapuhelinyhtiön asenteessa oli aikanaan hiukan samaa. Laitteet olivat maailman parhaita ja vika oli aina käyttäjässä, joka kuitenkin osasi sujuvasti käyttää kilpailijamerkin koneita. Sillä asenteella ei globaalissa kilpailussa pärjää.
Ovatko ajat muuttuneet? Otin testiin Polarin asiakaspalvelun. Uusi Polar V800-mittarini oikutteli muuttamalla harjoitusnäkymiään omin päin. Lähtökohtani oli, että teen taas jotain väärin, mutta lopulta vakuutuin siitä, että jossain on ongelma. Toinen pulma oli johdon liittämisessä. Sitä piti välillä puristaa sormin ja silti yhteys tahtoi katketa.
Polarin sivuilta löytyi lomake, jonka täyttämällä saattoi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Vähään aikaan ei kuulunut mitään, sitten tuli ilmoitus, että asiakaspalvelussa on ruuhkaa ja sieltä vastataan heti kun pystytään.
Uskoin jo kysymykseni hautautuvan jonnekin ikuisiksi ajoiksi, mutta sitten alkoi tapahtua. Asiakaspalvelusta laittoi sähköpostia Birgitta, joka varmisti ensin, että olen käyttänyt asianmukaisia ohjelmia. Kerroin nyt myös johto-ongelmasta ja esitin arveluni sen liittymisestä synkronointipulmiin.
Hyvin nopeasti Birgitta pyysi mittarin sarjanumeroa, tihrustin sitä suurennuslasin avulla ja lähetin eteenpäin. Pian tuli ilmoitus, että Polar lähettää minulle uuden mittarin ja johdon ja palautan sinne nykyisen.
Olin yllättynyt. Ei oikeastaan pitäisi olla, sillä juuri näinhän yrityksen pitää toimia. Asiakas voi olla joskus oikeassa ja hänet kannattaa pitää tyytyväisenä. Polar saa tässä vaiheessa palvelusta täydet viisi tähteä. Nyt odotan jännityksellä postipakettia. Ehkä jo Sibelius-maratonilla uutuuttaan kiiltävä mittari siivittää askeleeni uuteen ennätykseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti