perjantai 24. heinäkuuta 2015

Hyvin toimittu, Polar!

Näin pienestä se voi olla kiinni: vasemmanpuoleinen vanha liitin ei sulkeudu yhtä tiiviisti kuin uusi.

Tilanne oli luultavasti sama kuin lähes kaikilla työpaikoilla: vika oli johdossa. Polar lähetti uuden kellon ja uuden johdon, ja nyt kaikki toimii. Liittimien sulkeutumisessa oli selvästi näkyvä ero, ja se saattoi riittää aiheuttamaan ongelmat.
Kyse on siis Polar V800 -mittariani vaivanneesta oudosta ominaisuudesta. Se kadotti synkronoinnin yhteydessä harjoitusnäkymäasetukset, jotka jouduin joka kerta laittamaan uudestaan. Synkronoidessa se myös kadotti toisinaan yhteyden tietokoneen ja laitteen välillä kesken kaiken. Kirjoitin Polarin asiakaspalveluun, ja tovin odottelun jälkeen sieltä otettiin yhteyttä. Parin sähköpostin jälkeen sieltä luvattiin lähettää uusi laite, ja viime viikolla sitten tuli pieni paketti Kempeleeltä. Mukana oli palautuskuori ja vanha kello lähti viallisine johtoineen takaisin heti kun olin varmistunut uuden toimivuudesta.
Polarin hankin alunperin Garminin jumiuduttua täysin juuri HCR:n alla. Takuuta oli runsaasti jäljellä, joten vein sen Giganttiin. Siellä se makasi kuukauden verran kunnes menin ihmettelemään asiaa. Olihan se paikalla, oli kuulemma alkanut toimia, kun oli vain ladattu. Laitoin sen kotona lataukseen. Tuloksena taas täydellinen jumiutuminen. Se oli siis alkanut toimia uudelleen nollauduttuaan akun tyhjentyessä, mutta varsinainen vika ei ollut korjautunut itsekseen. Enpä taida jaksaa viedä sitä enää uudelleen huoltoon.
Joskus vuosia sitten ostin langattoman ovikellon suuresta halpaketjusta. Hinta oli halpa, taisi olla viisi euroa. Laite oli muuten oikein hyvä, mutta ei toiminut. Vein sen takaisin, ja liikkeessä pohdittiin asiaa suurella joukolla ja pyrittiin varmistumaan siitä, että ovikello todella oli rikki ja että minä en ollut sitä hajottanut. Patteritkin vaihdettiin, mutta ovikello ei alkanut soida eikä kukkua. Kun lopulta olin saanut uuden ovikellon, päätin että en enää turvautuisi sen liikkeen palveluihin. Enkä ole niin tehnyt, en edes silloin kun olisin saanut sieltä venetrailerin hiukan halvemmalla kuin muualta. Viiden euron laitteesta nipottaminen on aiheuttanut liikkeelle monin verroin suuremman vahingon.
Polar saa asiakaspalvelustaan korkeimman arvosanan. Juuri näin pitää toimia, tällainen kohtelu sitouttaa asiakkaan. En tosin usko pystyväni kovinkaan pikaisesti käyttämään loppuun V800-mittaria, mutta tämän kokemuksen jälkeen voin suositella sitä kaikille. Ainakin jos se saa minut juoksemaan huomisella Sibelius-maratonilla puolikkaan alle viimesyksyisen ennätykseni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti